søndag 16. desember 2012

A forest

Søndag formiddag. The Cure. Alternativ rock. Oppvekstromaner. 

Av en eller annen grunn har jeg en forkjærlighet for alt som eksisterte før jeg levde. Jeg skulle ønske jeg kunne utforske Oslo på 80-tallet. Festene, musikken, menneskene. De ulike miljøene. Raddisene, pappaguttene, kultureliten, blindernfolka, ja, alt mulig. Jeg leser bøker som kan gi meg svar på det jeg ikke fikk oppleve. Jeg snakker om det med vennene mine som er mye eldre enn meg. Jeg synes det er litt fascinerende å bruke mye tid på dette, for egentlig har jeg lyst til å dra et sted, skrive en ny bok. Ha en forlag som gir meg en sjanse selv om jeg er himla ung. Det er det alle sier: Oi. Er du så ung? Og som alle ganger nikker jeg bare og sier litt humoristisk: Heldigvis kan ikke alt måles i alder. 

Det er noe med disse dagene. Hvor tiden på en måte står stille, du er alene, ingen kontakter deg. Det er litt deilig selv om det utover dagen kan føles litt ensomt. Da tenker jeg spesielt på Jarle Klepp. Tenk om fikk kjenne deg fuckings Jarle Klepp. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar